• Spiegelkinderen
  • Kinderen met TOS
  • KRAGT training

afbeelding formulier

Klachtenreglement 

 

Als Kindercoach stel ik alles in het werk om uw kind en uzelf goed te begeleiden. Echter kan het voorkomen dat u toch een klacht heeft. Wanneer uw kind of uzelf rechtstreeks in zijn belang is getroffen door een handeling van mij, kan over die handeling een klacht worden ingediend door u als ouders/verzorgers.
Ik ben aangesloten bij Stichting Adiona, de beroepsvereniging voor kindercoaches.
Wanneer wij er samen niet uitkomen, kunt u gebruik maken van de onafhankelijke klachtenfunctionaris van
Stichting Adiona. Hieronder leest u welke procedure hiervoor geldt. De klacht kan zowel schriftelijk als mondeling bij de zorgverlener (verder genoemd: Praktijk SprankelKind) worden ingediend. De klacht kan zowel betrekking hebben op het gedrag en/of uitlatingen van een medewerker en/of op gedrag en/of uitlatingen die gedaan zijn door derden die in opdracht van Praktijk SprankelKind werkzaamheden ten behoeve van cliënten hebben verricht. De klacht kan worden ingediend door de cliënt dan wel een vertegenwoordiger van de cliënt.
De klager kan zich wenden tot de onafhankelijke klachtenfunctionaris (telefoon 06-48445538, e-mail bemiddeling@quasir.nl, uitgevoerd door Quasir), teneinde zich gratis te laten adviseren met betrekking tot het indienen van een klacht en/of bijstaan bij het formuleren van de klacht en/of bijstaan bij het onderzoeken van de mogelijkheden om tot een oplossing voor de klacht te komen. Een klacht wordt zorgvuldig onderzocht en de behandeling van de klacht is gericht op het bereiken van een voor de klager en de zorgaanbieder bevredigende oplossing. 
De klager wordt op de hoogte gehouden van de voortgang van de behandeling van de klacht.
De klager ontvangt zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen zes weken na indiening van de klacht, een schriftelijke mededeling van Praktijk SprankelKind waarin met redenen omkleed is aangegeven welke de beslissing er over en naar aanleiding van de klacht is genomen en binnen welke termijn eventuele besloten maatregelen  zullen zijn gerealiseerd.
Indien het vereiste zorgvuldige onderzoek van een klacht daartoe, naar het oordeel van Praktijk SprankelKind noodzaakt, kan Praktijk SprankelKind de in lid 4 genoemde termijn met maximaal vier weken worden verlengd; Praktijk SprankelKind doet daarvan, voor het verstrijken van de termijn, schriftelijk mededeling aan de klager en de klachtenfunctionaris.

Indien de klager zich wendt tot de klachtenfunctionaris zonder dat de klacht is geuit bij Praktijk SprankelKind zal de klager worden terugverwezen naar Praktijk SprankelKind. 

De klachtenfunctionaris kan de klager wel bijstaan of adviseren omtrent het formuleren van een klacht. Nadat de klacht is ingediend zal de klachtenfunctionaris starten met het onderzoeken van de klacht en bemiddelen bij een oplossing (waarbij de klachtenfunctionaris de artikelen 2 en 3 in acht zal nemen).
De klachtenfunctionaris neemt contact op met beide partijen en past hoor en wederhoor toe;
De klachtenfunctionaris draagt zorg voor de organisatie van de bemiddeling;
Alle informatie die binnen de bemiddeling wordt uitgewisseld blijft vertrouwelijk, tenzij daarover andere afspraken worden gemaakt met de betrokkenen;
De klachtenfunctionaris maakt geen inhoudelijk verslag maar wel een verslag over de voortgang van het proces en de gemaakte afspraken;
Indien door de bemiddeling een oplossing is bereikt tussen klager en Praktijk SprankelKind dan wordt deze oplossing schriftelijk vastgelegd in een e-mail van de klachtenfunctionaris en aan beide partijen verzonden, die dit vervolgens dienen te bevestigen;
Indien ondanks bemiddeling door de klachtenfunctionaris geen oplossing wordt bereikt tussen klager en Praktijk SprankelKind dan verwijst de klachtenfunctionaris de verdere behandeling van de klacht terug naar de Praktijk SprankelKind die de klachtenprocedure afhandelt met inachtneming van het gestelde in artikelen 4 en 5.
Indien bovengenoemde situatie van toepassing is, zal de klachtenfunctionaris klager wijzen op de mogelijkheid om het geschil, na verdere behandeling door de Praktijk SprankelKind, voor te leggen aan de Geschilleninstantie Zorggeschil (uitgevoerd door Stichting Zorggeschil).

Contact


Praktijk SprankelKind Houten

Praktijk voor kindercoaching en psychosociale therapie

T: 06 - 129 398 56

E: info@praktijksprankelkind-houten.nl

 

Locatie


Copyright 2023 - Praktijk SprankelKind Houten
Inloggen | Webbly - Design websites | Ziber - PSD naar html | Design by Meijering Design